Vágólapra másolva!
Fernando Alonso úgy érzi, idei legjobb Q3-as körével szerezte meg az ötödik rajtpozíciót Szingapúrban, és a holnapi versenyen már a dobogót veszi célba. A túlkormányzottsággal küszködő Felipe Massa Lewis Hamilton miatt bosszús.

Felemásan alakult a Ferrari számára a szingapúri időmérő: bár a csapat teljesítménye javult Monzához képest, Fernando Alonso a szoros verseny miatt úgy szerezte meg az ötödik rajtkockát, hogy mindössze bő egytizeddel volt lassabb a második helyezett Mark Webbernél.

"Természetesen kicsit csalódottak vagyunk, mivel Fernando nagyon közel volt hozzá, hogy elcsípje az első sort" - mutatott rá Stefano Domenicali csapatfőnök, a spanyol azonban nem különösebben bánkódott az elszalasztott lehetőség miatt. Már a hétvége eddigi részében is a határon autózott - az utolsó szabadedzésen érintőt is vett a falon legjobb körében -, és elmondása szerint most is mindent kihozott az autóból.

"Elégedett vagyok az időmérő eredményével, mivel szerintem talán ez volt az eddigi legjobb Q3-as köröm az évad során" - vélekedett. "Százhúsz százalékon teljesítettem, minden kanyarban kockázatot vállaltam, de ez volt az egyetlen módja annak, hogy a legjobb helyekért harcolhassak. Ha egy normális kört futottam volna, ugyanezt a pozíciót szerzem meg, szűk egy tized helyett azonban fél másodperccel maradok le a McLarenektől."

Az olaszok szokás szerint az időmérőhöz viszonyított erős versenytempójukban bíznak, illetve abban, hogy ellenfeleiknél kíméletesebben bánnak a gumikkal. "Megpróbálunk javítani néhány helyet a rajtnál, még akkor is, ha ezen a pályán nincs sok hely a célvonal és az első kanyar között" - mondta Alonso, a dobogó elérését tűzve ki célul a holnapi versenyen.

Forrás: AFP
Alonso végig a határon autózott

Majdnem egy egész másodperccel elmaradt csapattársától Felipe Massa, aki még mindig nem volt elégedett az autó beállításaival, ráadásul szokatlan módon a gumik túlmelegedésével is küzdött. "Ma nem volt könnyű tökéletes kört összerakni, és bár az autó sokat fejlődött az utolsó szabadedzés óta, még mindig nagyon túlkormányzott volt, különösen, amikor a hátsó kerekek túlmelegedtek a második és a harmadik szektorban" - magyarázta.

A brazil a Q3 utolsó perceiben majdnem összeütközött az őt megelőzni próbáló Lewis Hamiltonnal, az edzés után bosszúsan magyarázta a történteket. "Hogy őszinte legyek, nem értem, miért akart mindenáron megelőzni: mindannyian sorban haladtunk a kivezető körünkön, és semmi haszna nem származhatott egy ilyen megmozdulásból."

A gárdánál tisztában vannak vele, hogy az ötödik és hatodik hely jelenleg a reális rajtpozíció számukra, holnap azonban ennél jobb eredményre számítanak. "Ezen a pályán nem lehet rontani, mivel a legkisebb hiba következtében is a falban találhatja magát az ember. Ezért aztán számtalan forgatókönyv lehetséges, és okosnak kell lennünk, hogy kihasználjuk a kínálkozó lehetőségeket" - fogalmazott Pat Fry vezető versenymérnök.