Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzői bizakodva várják a folytatást Szingapúrban, azonban tudják, hogy ezen a pályán nem szabad hibázniuk. A csapat szerint a durva gumikopás döntő szerepet játszhat a hétvégén.

A Ferrari versenyzői az elmúlt két versenyen legfeljebb a dobogó valamelyik alsó fokáért harcolhattak, a Szingapúri Nagydíj pénteki edzésnapja után azonban úgy érzik, visszataláltak a helyes útra: Fernando Alonso este a 2., míg Felipe Massa a 4. helyen végzett. A csapat számára külön biztató volt, hogy a spanyol mindössze 2 tizedmásodperccel volt lassabb Sebastian Vettelnél, és a hosszú etapjai kiemelkedően erősnek tűntek.

"A kocsi többé-kevésbé a várakozásainknak megfelelően viselkedik, és ez a péntek egyértelműen jobbnak tűnik, mint amit Monzában vagy Spában láttunk" - szögezte le Fernando Alonso, aki ennek ellenére nem vár meglepetést, így továbbra is a Red Bullt tartja favoritnak.

"Összességében elégedett vagyok a ma látottakkal. Monacóhoz hasonlóan itt is nagyon fontos a versenyző számára, hogy elegendő kört tegyen meg, s így megtalálja az ideális viszonyítási pontokat, hogy később elmehessen egészen a határig - de egy centiméterrel sem tovább, mivel minden egyes hibáért drágán meg kell fizetni" - tette hozzá.

Ezzel csak egyetérteni tudott a másik Ferrarit vezető Massa, aki a délutáni edzésen közelebbről is megismerkedett a korláttal. "Itt nagyon óvatosan kell vezetni: ma nekikoccantam a korlátnak, szerencsére következmények nélkül" - magyarázta a brazil. Ő a vezetői hibák mellett a gumikopásra és a szingapúri hőségre hívta fel a figyelmet.

"A látottak alapján a gumik meglehetősen erősen kopnak, de tisztában vagyunk vele, hogy a pálya állapota változhat, mivel ma még elég piszkos volt. Szintén fontos lesz a megfelelő mértékű hűtés megválasztása a fékek és a motor számára: a futam nagyon hosszúnak és keménynek ígérkezik, a versenyzők és az autók számra egyaránt" - magyarázta. "A lágy és a szuperlágy keverék között különbség ma nagyon nagynak tűnt, főleg a mi esetünkben, de ez nem azt jelenti, hogy szombaton is így lesz: a pálya felgumizódik majd, és változhat a helyzet."

A hőség és Pirelli lágyabb keverékei elvileg a csapat malmára hajtják a vizet, hiszen egész évben szenvedtek a keményebb gumik felmelegítésével: rendre ezek miatt estek vissza a versenyek végén.

Pat Fry vezető versenymérnök úgy véli, az abroncsoknak ezúttal is nagy szerep jut majd a hétvégén. "Az egyik döntő tényező a gumik kopása: a versenyen elengedhetetlen lesz megtalálni a legjobb időpontot a kerékcserékre" - figyelmeztetett, hozzátéve: érzése szerint a csapat kezd visszatalálni a nyári szünet előtt mutatott formájához.