Vágólapra másolva!
A McLaren és a Red Bull formáját látva nehéz lesz megismételnie tavalyi sikerét, de így is motivációt merít abból, hogy "utál veszíteni."

A Ferrari azt remélte, hogy hazai pályáján, Monzában lesz esélye a győzelemre, s bár a belgiumi hideg után az a hőség fogadta a csapatot, amiben a gumik jobb viselkedése okán reménykedtek, az első edzésnapon túl Fernando Alonso kénytelen volt elismerni, hogy aligha tudják majd megszorongatni a McLarent és a Red Bullt.

"Őszintén szólva azt hiszem, kicsit le vagyunk maradva a legjobbaktól, még ha a pénteken szokásos, különösen az üzemanyagszinttel kapcsolatos bizonytalanságok miatt ezt nehéz is megítélni" - mondta a spanyol, aki a napi összesítésben 0,568 másodperccel maradt le a legjobb kört autózó Lewis Hamiltontól.

"Realistának kell maradnunk: az autónk többé-kevésbé változatlan Spához képest, eltekintve azoktól az alkatrészektől, amiket kifejezetten erre a pályára, kis leszorítóerőhöz fejlesztettünk ki. Persze szép lenne megismételni a tavalyi eredményt, de tisztában vagyunk vele, hogy nagyon nehéz lesz. Két hét alatt nem lehet csodát tenni, mégis minden erőnkkel azon leszünk, hogy örömet szerezzünk a szurkolóinknak."

A Ferrarinál már nyíltan bevallották, hogy nem látnak sok esélyt a vb-cím megszerzésére, de Alonso azt állítja, nem adja fel a küzdelmet. "Hogy mi motivál a szezon utolsó részében? Nagy bennem a versenyszellem, és nem szeretek veszíteni" - mondta Alonso. "Kétségtelen, hogy idén túl sokszor veszítettem, de továbbra is vannak célok, amelyekért küzdhetünk, például a második helyezés az egyéni világbajnokságban: (Mark) Webber előnye még nem behozhatatlan."

Forrás: Ferrari

Felipe Massa délután megelőzte csapattársát, bár csak 6 századmásodpercet vert rá, és Michael Schumacher Mercedese mögött, a 4. helyen fejezte be a napot. Mégis elégedett volt. "Különösen azért, mert teljes egészében sikerült befejeznünk a programunkat. Megértettük, hogy az aerodinamikai konfigurációval és a beállításokkal milyen irányt kell választanunk" - magyarázta. "Ezen a pályán a többihez képest nem tűnik vészesnek a gumikopás, úgyhogy nem hiszem, hogy sok kerékcsere lesz. A leszorítóerő terén ugyanakkor láttuk, hogy sokféle megoldás született: hogy kiderüljön, ki választott helyesen, meg kell várnunk az időmérőt, vagy még inkább a versenyt."

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy "a ma látottak alapján a McLaren nagyon erősnek tűnik, a Red Bull szokás szerint ütőképes, ahogy végsebességének köszönhetően a Mercedes is. Nekünk még gyorsulnunk kell egy kicsit, bár a két edzés között is fejlődtünk. Mindent meg fogunk tenni a sikerért."