Vágólapra másolva!
Belgiumban régi hátsó futóművet használtak, de valószínűleg nemcsak ez volt az oka, hogy ismét szenvedtek a keményebb gumikon. Gőzerővel dolgoznak a problémán.

A Ferrarinál elismerik, hogy Fernando Alonso a Belga Nagydíj utolsó részében azért nem tudta tartani a lépést Sebastian Vettellel, elveszítve a győzelmi esélyeit, mert az autójuk továbbra sem képes rendesen felmelegíteni a keményebb keverékű gumikat. Bár korábban azt hitték, ezt a problémát, amely a szezon eleje óta sújtja őket, már megoldották, Spában, ahol a lágy mellett a közepes slickeket kellett használni, kiderült, hogy nem sikerült megszabadulniuk tőle.

Noha a Ferrari Belgiumban egy régebbi változatú hátsó futóművet használt, a csapatfőnök, Stefano Domenicali úgy véli, nem ez okozta a gondokat. "Az igazat megvallva nem tudom" - mondta. "Mi abban a meggyőződésben érkeztünk ide, hogy ez nem jelent majd problémát. Nem tudom, hogy végül az volt-e, mert az igazi gondok abból adódtak, hogy amikor a gumik számára a mi szempontunkból nem optimálisak a körülmények, szenvedünk."

"Ennek nemcsak (a futóműhez) van köze, hanem sok más tényezőhöz is. Jó lenne, ha mindet tisztán átlátnánk, mert az azt jelentené, hogy megoldottuk a problémát. Valójában ezen kell dolgoznunk gőzerővel."

Forrás: AFP

Igaz, a végül a 4. helyen végző Alonso úgy látja, a vereségében közrejátszott az is, hogy a Safety Car megjelenése Sebastian Vettelnek kedvezett. "Amikor pályára küldték, még csak négy kört teljesítettünk a gumikkal" - mutatott rá. "Jó állapotban voltak, ezért úgy döntöttünk, nem cseréljük le őket. Szerintem ez helyes volt, mert így maradt esélyünk a győzelemre."

"Sajnos azonban Vettel csak egyetlen helyet vesztett (a bokszkiállásával), mégpedig (Mark) Webberrel szemben, és épp hogy (Nico) Rosberg elé érkezett vissza. Aztán az újraindításnál megelőzte Webbert az első kanyarban, így nem került forgalomba. Én továbbra is úgy gondolom, hogy helyes döntést hoztunk, de a Safety Carral kapcsolatos fejlemények sokat segítettek Sebastiannak."