Vágólapra másolva!
A silverstone-i szeszélyes időjárás alaposan megnehezítette az új elemeket tesztelő ferrarisok dolgát, akik további esőre számítva egész nap spóroltak az abroncsokkal.

A Ferrari - amely 60 éve éppen Silverstone-ban nyerte meg első világbajnoki futamát - számos újítással érkezett a "vízválasztónak" nevezett Brit Nagydíjra, azonban a szeszélyes időjárás miatt ezek értékelésével nem jutott messzire.

"Az eső nem jött jól egy olyan napon, amikor főleg az ide hozott új aerodinamikai elemeket teszteltük volna" - magyarázta Fernando Alonso, aki délelőtt 7., délután pedig a 15. helyen végzett. "Abból, amit versenyzőként a volán mögött tapasztaltam, nehéz megmondani, hogy az új aerodinamikai elemek segítettek-e előrelépni, de legalább úgy tűnik, jól működnek."

A mindkét edzést megzavaró eső azonban nem csak bosszúságot okozott az olaszok számára, akik örömmel vették tudomásul, hogy az autójuk kifejezetten jónak bizonyult a vizes pályán.

"Az időjárás megnehezítette a mai napunkat, az eső az első és a második edzést is megzavarta. Mindenesetre úgy tűnt, hogy az autónk meglehetősen jól vezethető vizes pályán, ami pozitívum a hétvége hátralévő részére nézve, tekintettel arra, hogy további eső várható" - mondta Felipe Massa, aki délután az utolsó pillanatokban vette át a vezetést a száradó aszfalton.

A csapatnál nem szomorkodnának, ha hasonló körülmények között folytatódna a hétvége, hiszen a Pirelli száraz pályára való kemény abroncsa köztudottan nem fekszik az autójuknak. - bár jelen állás szerint a vasárnapi futamot már száraz pályán rendezik. Mindenesetre további esőre számítva egész nap spóroltak a gumikkal, így a versenyzők fejenként csak egy garnitúra intermediate gumit használtak el.

"Az első kerekeken szemcsésedés jelentkezett, különösen a második edzés elején, a vége felé azonban javult a helyzet, és az abroncs teljesítménye egyre jobb lett" - árulta el Massa.

A pozitívumok ellenére a gárda - a riválisokhoz hasonlóan - továbbra is sötétben tapogatózik a valós erőviszonyokat illetően. "Egy ilyen nap után nagyon nehéz bármilyen tanulságot is levonni arra vonatkozólag, hogy ki hol áll: tudjuk, hogy mire vagyunk képesek, a többiekkel kapcsolat azonban nem látunk tisztán" - tette hozzá Pat Fry vezető versenymérnök.