Vágólapra másolva!
Fernando Alonso és Felipe Massa szerint a Brit Nagydíjon eldől, hogy a Ferrari valóban fejlődött-e, vagy csak azért tűnt gyorsabbnak az utóbbi hetekben, mert a pályák passzoltak az autójához.

A Ferrarinál elismerik, hogy a Brit Nagydíj "vízválasztó" lesz számukra, mert ha az aerodinamikailag igényes Silverstone-ban éppúgy küszködni fognak, mint májusban a barcelonai pályán, akkor semmi esélyük nem marad behozni a Red Bullhoz képest immár 166 pontra rúgó hátrányukat.

"Ha Angliában ütőképesek leszünk, az meg fogja erősíteni, hogy fejlődtünk, közelebb kerültünk az előttünk lévő csapatokhoz" - idézi Felipe Massát a Ferrari honlapja. "Visszatérünk azokhoz a gumikhoz, amelyekkel a szezon első felében versenyeztünk, s igaz ugyan, hogy a kemény keverékűekkel akkor szenvedtünk kissé, ugyanennyire igaz az is, hogy az autónk azóta gyorsabb lett."

Míg a silverstone-i gumiválasztás nem kedvez a Ferrarinak, sokan vélik úgy, hogy a forró befújásos diffúzorok betiltása leginkább az ő kezükre fog játszani. A csapat azonban nem bízta a véletlenre, és jelentősen frissítette az autóját: átalakították a padlólemezt, a kipufogókat és a hátsó vezetőszárnyat is.

Emellett, mondja Massa, "sok különböző dologgal kísérleteztünk a szimulátorban is a silverstone-i és a barcelonai pályán, beleértve az új motorelektronikát, amelyekre az eddigiektől eltérő szabályok vonatkoznak. Kipróbáltunk új, Silverstone-ra tervezett alkatrészeket is. Ehhez azért használtuk Barcelonát is, mert a szimulátorban az összeshez a spanyolországi pálya az alapmérce. Szinte mindig a Circuit de Catalunyán megyünk, ha ki akarunk próbálni valami újat."

Fernando Alonso az utóbbi öt versenyen három dobogós helyet szerzett. "Még ha a pályák passzoltak is az autónkhoz, fontos volt harcolnunk a dobogóért, sőt, a győzelemért is, mert így fellelkesülve vághatunk neki a következő versenyeknek" - mondta. "Silverstone-ban kiderül, hogy ütőképesek vagyunk-e azokon a pályákon is, amelyek, legalábbis papíron, nem illenek hozzánk."

Már Alonso hátránya is 99 pont az összetettben Sebastian Vettelhez képest, Massáé azonban ennél is sokkal több, 144. "Sokat beszéltek arról, hogy a Ferrari világbajnoki esélyei vajon elszálltak-e máris. Erre nem tudom a választ, de az biztos, hogy minden versenynek ugyanúgy fogunk nekivágni: a győzelmet tűzve ki célul" - szögezte le a brazil. "Az a legfontosabb feladatunk, hogy megszerezzük a csapat idei első győzelmét, aztán lehetőleg még többet."

"A vb állásával csak a szezon végén kell foglalkoznunk, de ha reálisan nézzük, Sebastian Vettelnek valami őrültséget kellene elkövetnie, hogy elveszítse a címet."