Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali szerint a csapatának még hinnie kell abban, hogy megfordíthatja a vb-címért folytatott küzdelem állását. Még akkor is, ha Fernando Alonso azt állította, hogy a vb-cím lassan látótávolságon kívülre kerül, mivel Vettelnek Monaco után már 74 pont az előnye a spanyol pilóta előtt.

Alonso pesszimizmusához minden bizonnyal hozzájárul, hogy Vettelt eddig hatból csak egyszer verték meg idén, míg Alonsónak a monacói csupán a második dobogója volt.

"Arra van szükségünk, hogy három versenyt nyerjünk, és ő ne szerezzen pontot. Többé-kevésbé ez az a számítás, amit most megtehetek - nyilatkozta Alonso.

"Úgy gondolom, hogy jelen pillanatban ez nem lehetséges, mert ugyan annyi verseny van még hátra, hogy behozható lenne, de ha minden időmérőn egy másodpercet kapsz, akkor mindig ki kell találnod valamit: egy szokatlan stratégiát, egy jó rajtot, vagy akármit, ami eltér a normál versenyzéstől, ez pedig nehéz."

"Jelen pillanatban megpróbáljuk az autót fejleszteni versenyről versenyre, hogy a maximumot nyújthassuk minden hétvégén. Számunkra a győzelem talán kissé optimista elképzelés, realistának kell lennünk, és a dobogóért kell harcolnunk Kanadában és Valenciában, aztán meglátjuk, hogy alakul a bajnokság, a különbség jelenleg túl nagy."

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke azt gondolja, hogy elég lenne pár, a Ferrarinak kedvező végeredményű futam ahhoz, hogy Alonso újra esélyesként szállhasson harcba a világbajnoki címért.

"Nincs kétség afelől, hogy nagy a hátrányunk, de tudjuk, hogy milyen gyorsan változhatnak a dolgok" - mondta Domenicali. "Nem lesz könnyű, de ha jó eredményeink lesznek a következő versenyeken, és velük esetleg történik valami... Ha koncentráltak maradunk, és egy kis nyomás alá helyezzük őket, akkor meglátjuk."

"Kétségtelen, hogy erősek. A célunk, hogy továbbra is higgyünk benne, ott kell maradni a közelükben. A fő feladatunk rövidtávon, hogy jó eredményeket érjünk el, és egy jó fejlesztési csomagot tegyünk az autóra, ha ez lehetséges."

"Amikor olyan pályakörülmények közé érkezünk, mint Silverstone, tényleg szükségünk lesz egy olyan autóra, ami több leszorítóerőt termel - Silverstone és Magyarország is ilyen." - vallotta be a csapatfőnök.

A Ferrari nagyon lassú volt Barcelonában a kemény gumikon, de jobb formát mutatott a szuperlágyakkal és a lágyakkal Monacóban. Arra a kérdésre, hogy a Ferrari teljesítménye gumifüggő-e, Domenicali azt válaszolta: "Azt gondolom, ez tény. Nem akarok mást mondani."

"Az autónk nagyon érzékeny ezekre a körülményekre, de a többi csapat teljesítményére is hatással van a gumi - eltekintve sajnos a Red Bulltól."