Vágólapra másolva!
Biztonsági okokból nem használhatják majd a versenyzők az állítható hátsó szárnyat a monacói alagútban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hétfői döntése alapján a hétvégi Monacói Nagydíjon kivételesen az edzéseken is korlátozzák majd az állítható hátsó szárnyak használatát. Az Autosport információi szerint az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting már értesítette a csapatokat arról, hogy az alagútban tilos lesz a sok vitát kiváltó DRS használata.

A szabályok értelmében a DRS szabadon használható a pálya bármely pontján a pénteki és szombati edzéseken, Monacóban azonban a pálya leggyorsabb szakaszán, az alagútban betiltják a végsebességet növelő eszköz használatát. Az FIA biztonsági okokból döntött a tiltás mellett, ugyanis az elmúlt hetekben több versenyző is utalt arra, hogy a szűk, de rendkívül gyors kanyarban balesetveszélyes lenne nyitott hátsó szárnnyal közlekedni, ráadásul fokozná a balesetveszélyt a bukkanó és a lassú sikán az egyenes végén és az is, hogy a sötétből a napfényre olyan gyorsan érnek ki, hogy egy pillanatra a pilóták látása sem működik tökéletesen.

Az már korábban eldőlt, hogy a futam alatt használható előzési zónát nem az alagútban, hanem a lassabb tempójú célegyenesben jelölik majd ki.

Bár az FIA delegáltja, Charlie Whiting a múlt héten még úgy vélte, nincs szükség a korlátozásra, a Spanyol Nagydíj hétvégéjén újabb kritikákat kapott. A versenyzők közül elsősorban Rubens Barrichello fejezte ki az aggodalmát.

"Szeretném látni, ahogy a Forma-1 vezetői ülnek az autóban, és megpróbálnak nyitott hátsó szárnnyal átmenni az alagúton" - idézi Barrichellót az Autosport. "Szerintem arra várnak, hogy valami rossz dolog történjen, és ha megtörténik, akkor egyszerűen csak ezt fogják mondani: akkor jövőre majd nem használjuk Monacóban!"