Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzői a leszorítóerő hiányával és a kemény gumik rossz működésével magyarázzák, hogy körhátrányba kerültek a Spanyol Nagydíjon. A csapat vezetői Fernando Alonso teljesítményéről áradoznak.

Újabb csalódást keltő hétvégét zárt a Ferrari Barcelonában, ahol Fernando Alonso remek rajtja ellenére az 5. helyen fejezte be a futamot, míg Felipe Massa váltóproblémák miatt kiesett.

A hazai pályán versenyző spanyol a második kiállásokig megtartotta a rajtnál szerzett vezető helyét, ezután azonban nem tudott mit kezdeni a Red Bull és a McLaren tempójával. "Megpróbáltam mindent beleadni, magam mögött tartani a leggyorsabb autókat körülbelül húsz körön át, de ezután már nem tehettem semmit" - magyarázta. - " A verseny legjobb része nyilvánvalóan a rajt volt. Olyan sok munkát fektettünk ebbe a területbe, és most meg is látszott az eredménye. Fantasztikus volt látni, ahogy a tömeg szurkol a lelátókon!"

A csapat vezetősége a leintés után nem győzte dicsérni a spanyolt, mivel ők is tisztában voltak vele, hogy a sokáig birtokolt első hely jobb, mint amire az autó jelenleg képes. "A Red Bullok és a McLarenek egyértelműen gyorsabbak voltak nálunk ezen a pályán, csak Fernando tehetségének köszönhető, hogy fel tudta őket tartóztatni a futam első felében" - mondta Pat Fry vezető versenymérnök.

Az olaszok számára - idén már nem először - a leszorítóerő hiánya jelentette a legnagyobb problémát, ami főleg az utolsó etapban mutatkozott meg. A Pirelli kemény abroncsain szenvedő versenyzők ekkor annyira lelassultak, hogy végül mindketten körhátrányba kerültek. "Soha sem sikerült munkára fognunk ezeket a gumikat, a sebességünk legalább 2 másodperccel elmaradt az első négyesétől" - mutatott rá Stefano Domenicali csapatfőnök.

Forrás: AFP

"Nem volt elég aerodinamikai leszorítóerőnk, hogy rendesen működésre bírjuk a kemény abroncsokat, ahogy azt már több versenyen is láthattuk, de itt még rosszabb volt a helyzet" - tette hozzá Felipe Massa. "Ahogy a lágyabb keverékről a keményebbre váltottunk, egyre inkább kínlódtunk: nem volt tapadás, szenvedés volt a pályán tartani az autót."

A brazil végül váltóhiba miatt volt kénytelen feladni a futamot a 60. körben, bár úgy véli, ez már alig rontott amúgy is siralmas helyzetén. "A verseny vége felé nem tudtam sebességbe rakni a váltót, és meg kellett állnom a pálya szélén: ez méltó befejezése volt egy szörnyű hétvégének" - summázta véleményét. "Szerencsére rögtön itt az újrakezdés lehetősége a monacói futammal, ami egyfajta második hazai verseny számomra, mivel a hercegségben élek"

A csapatnál abban bíznak, hogy a soron következő nagydíjakon nem szembesülnek majd hasonló problémákkal, mivel a Pirelli Monacóba és Kanadába a szuperlágy-lágy, Valenciába pedig a szuperlágy-közepes gumipárosítást viszi.