Vágólapra másolva!
A Ferrarinak a sok újdonság tesztelése miatt pénteken nem maradt ideje a beállításokkal foglalkozni, de a csapatnál úgy érzik, előreléptek.

Fernando Alonso két héttel ezelőtt, Isztambulban végre megszerezte a Ferrari idei első dobogós helyezését, de úgy érzi, a vasárnapi Spanyol Nagydíjon még nagyobb esélye lesz bekerülni a legjobb három közé.

A hazai közönsége előtt porondra lépő Alonso elégedett volt a csapata által Barcelonába hozott fejlesztésekkel, ugyanakkor hozzátette, hogy a sok tesztelési feladat miatt a beállításokkal még nem volt elég idejük foglalkozni.

"Ma egy csomó újdonságot kipróbáltunk, most ki kell értékelnünk a munkánk eredményét, és ki kell választanunk a legjobb alkatrészeket, amiket holnap is felszerelünk majd az autónkra" - magyarázta. "Az első benyomásaim kedvezők: szerintem előreléptünk."

"A beállításokon azonban még dolgoznunk kell. Ma túl sok újítást kellett letesztelnünk, ezért nem volt időnk az autón változtatgatni. Szerintem itt még több esélyünk lesz a dobogóért küzdeni, mint Törökországban."

Alonso egyelőre bizonytalan az erőviszonyokban, de úgy véli, a Ferrarinak már az időmérő első etapja során is használnia kell majd a lágy keverékű gumikat.

"Ma is bebizonyosodott, amit már a téli teszteken tapasztaltunk, hogy a gumikopás jelentős, ezért a boxkiállások számát tekintve hasonló versenyre számíthatunk, mint amilyen az isztambuli volt" - mondta. "Azon egyáltalán nem lepődtem meg, hogy továbbra is a Red Bullok vannak legelöl: jelenleg ők a leggyorsabbak, és az olyan pályák, mint ez vagy a budapesti, különösen jól illenek az autójukhoz."

"Ettől függetlenül, noha igaz, hogy az időmérőn nehéz lehet legyőzni őket, a versenyen talán közelebb kerülhetünk hozzájuk, és mind őket, mind a McLareneket megszorongathatjuk."

Alonso, akit a leggyorsabbnak szánt délutáni körében feltartottak, egy teljes másodperccel volt lassabb az 1. helyet megszerző Mark Webbernél. Csapattársa, a gumikkal küszködő Felipe Massa tőle is további 8 tizeddel elmaradt, ráadásul kicsúszott egyszer, amikor elrontotta az 5-ös kanyar féktávját.

"Kitört az autóm fara, ezért a kavicságyban kötöttem ki: nagyon közel kerültem a korláthoz, de szerencsére nem ütköztem neki, így anélkül térhettem vissza a pályára, hogy megsérült volna az autóm" - mesélte a brazil, aki a 8. helyen, Michael Schumacher Mercedese mögött végzett.
"Ez nem volt könnyű nap számomra. Rengeteg gondunk akadt a gumikkal, különösen a kemény keverékűekkel, ezért nem sikerült összehoznom egy jó köridőt. Kár érte, mert az új alkatrészek, amiket elhoztunk ide, kétségkívül javítottak a teljesítményünkön."

A Ferrari vezető versenymérnöke, Pat Fry szintén fejlődést tapasztalt az újításokkal, viszont a gumikopást annyira durvának érezte, hogy ismét sok kerékcserés futamot vár.

"Rengeteg új alkatrészt kellett tesztelnünk: ahogy az ilyenkor megszokott, némelyik jól működött, némelyik kevésbé. Most az a dolgunk, hogy helyesen állítsuk össze a kirakóst, a lehető leghasznosabb darabokat kiválogatva hozzá" - jelentette ki.