Vágólapra másolva!
A Kínai Nagydíjon Fernando Alonso autóján egy alkalommal tiltott helyen működött az állítható hátsó szárny. David Coulthard szerint szó sincs csalásról, elektronikai hiba történt.

Televíziós visszajátszások megmutatták, hogy Michael Schumacher üldözése közben Fernando Alonso tiltott helyen, az előzési zónán kívül használta az állítható hátsó szárnyat. Az expilóta, jelenleg a BBC kommentátoraként dolgozó David Coulthard szerint kizárt, hogy a spanyol szándékosan trükközött volna.

"Fernando pontosan tudja, hogy ott elvileg nem is működik a szárny, értelmetlen lett volna próbálkoznia" - mondta Coulthard. "Tudjuk, hogy a rendszerrel voltak gondok a múltban, akár mechanikus vagy szoftverhiba is okozhatta a véletlen nyitást."

Később a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megerősítette, hogy nem Alonso miatt nyílt a szárny. Az FIA által működtetett elektronikus rendszerek elvileg eleve csak az előzési zónában engedik a szárny működtetését, utána automatikus korlátozás érvényes a következő aktiválási pontig.


Alonso esetében egy elektronikai hiba miatt a szárny csak az egyenes utolsó 300 méterén nyílt ki, ezért az elektronika úgy érzékelhette, hogy még a kanyar után is jogosult használni. Mivel az egyenesben csak minimális ideig használhatta Alonso a szárnyat, nemhogy előnye, hanem hátránya származott a hibából, ezért szó sem lehetett büntetésről. Az FIA vizsgálja, hogy mi okozta a hibát.