Vágólapra másolva!
A Ferrari-pilóták közül Alonso kezdte jobban az Ausztrál Nagydíjat, miután mindkét szabadedzésen harmadikként végzett. Massa először a 11., utána a hetedik lett.

"A pénteki szabadedzések nem mutatták meg a csapatok igazi erejét: reggel a Red Bull, délután a McLaren ment jól velünk együtt, és a Mercedes is ott volt a tűz közelében, de a Lotus Renault és a Williams is versenyképesnek tűnik. Nagyon úgy tűnik, sok csapat eséllyel indul a futamgyőzelemért, ehhez azonban egy hibátlan szombatot is teljesíteni kell, hogy a rajtrács elejéről lehessen indulni" - nyilatkozta Alonso.

"Ma főleg a Pirelli gumik viselkedésének analizálásával foglalkoztunk, ami egy kicsit különbözik attól, amit a teszteken tapasztaltunk, de ez részben a pályák eltérő karakterisztikája miatt van így. A versenyen nagyon rugalmasan kell majd alakítani a taktikánkat, még nem ismerjük eléggé a gumikat ahhoz, hogy pontosan tudjuk, mikor kell majd kiállni cserére. Lehet, hogy csak tíz körre képes az első szett gumi, de az is lehet, hogy harmincra. A nap elején alulkormányzott volt az autóm, de délutánra javítottunk rajta, de még így sem optimális az első tengely tapadása" - nyilatkozta a csapat honlapján a kétszeres világbajnok.

Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari

Felipe Massa: "Sokféle dolgot teszteltünk ma, a feladatokat megosztottuk csapattársammal, hogy különböző módokon készülhessünk fel a hétvége további részére. Azt hittem, gyorsabb köröket fogok menni, különösen a lágy gumikon, amelyek csak a negyedik körben kezdtek el jól működni. Jelenleg úgy tűnik, a lágy gumik kevésbé kopnak, mint amire számítottunk, de még nem tudjuk, hogy ez a versenyen is így lesz-e. Ez a pálya sokkal kevésbé eszi a gumikat, mint Barcelona. Idén pályáról pályára kell majd vizsgálnunk a viselkedésüket, ami rendkívül fontos lesz a jó szerepléshez. A lágy és a szuperlágy gumik között jelentős a különbség. Nagyon gyorsnak tűnik a McLaren és a Red Bull, de rajtuk kívül is van még pár gyors autó."

Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari