Vágólapra másolva!
A 2011-es szezon első futamán, az Ausztrál Nagydíjon áll szolgálatba a modellfrissített Mercedes-Benz C 63 AMG kombiból átalakított orvosi autó. A biztonsági autó marad a sirályszárnyas SLS AMG.

A versenyautókon kívül több különleges négykerekűnek is fontos szerep jut a Forma-1-es futamokon. Ezeket az autókat már 15 éve a Mercedes-Benz biztosítja házi tuningcégén, az AMG-n keresztül.

Forrás: Mercedes-Benz
Kattintson a képre a biztonsági autós galériához!

A felvezető körben és balesetek után biztosan látható lesz a tavaly bevetett Mercedes-Benz SLS AMG, mint hivatalos safety car. A "sirályszárnyas" karbon motorháztetőt és tükröket, előre és hátra beépített kamerát és áramvonalasra tervezett LED-es fényhidat kapott, melyet a felfelé nyíló ajtók miatt a hátsó ablakra, egy kiegészítő konzolra szereltek. Belül két monitor és egy második belső visszapillantó tükör segíti a tájékozódást, emellett az éppen lengetett pályabíró-zászlókról is tájékoztatást kapnak.

Forrás: Mercedes-Benz

Az SLS AMG 6,2 literes, 571 lóerős V8-as motorjához nem nyúltak, de nyitott kipufogórendszert kapott, hogy könnyebben lélegezzen és hogy jobb legyen a nézőnek nyújtott akusztikai élmény. Sofőrje továbbra is az a Bernd Mayländer, aki már 2000 óta látja el ezt a feladatot. A 39 éves egykori versenyző az F1 mellett a betétfutamokon, a GP2-ben és a Porsche Szuperkupában is dolgozik.

Forrás: Mercedes-Benz
Kattintson a képre az új orvosi autó galériájához!

Természetesen a biztonsági autó nagyobb csomagtartójú párja, az orvosokat szállító Medical Car (orvosi autó) is ott lesz a bokszban, hogy szükség esetén villámgyorsan a baleset helyszínére érjen. A Mercedes-Benz C 63 AMG kombi is megmaradt, de az idei szezonra kicserélték egy modellfrissített változatra, amely alumínium karosszériaelemeket és új lámpákat kapott. A hétfokozatú automata váltóval párosított 6,2 literes 487 lóerős V8-as megegyezik a szériaváltozatéval, ami a 4,5 másodpercig tartó százas sprint miatt érhető is.

Forrás: Mercedes-Benz
Négy versenyülést szereltek be a C osztályos kombiba

Tetejére LED-es fényhidat, odabentre négy darab hatpontos övvel felszerelt versenyülést, két műszerfalba épített monitort és kommunikációs rádiót kapott, 485 literes rakterét pedig telepakolták a szükséges orvosi felszerelésekkel, többek között defibrillátorral és lélegeztetőgéppel. Az autót Alan van de Merve 31 éves dél-afrikai autóversenyző vezeti, mellette dr. Gary Hartstein az FIA tisztifőorvosa ül, a hátsó ülésen pedig a környékbeli klinikákból válogatott szakorvosok kapnak helyet.

A korábbi Mercedes biztonsági autók:

1996: C 36 AMG (W 202)
1997-től: CLK 55 AMG (C 208)
2000: CL 55 AMG (C 215)
2001-től: SL 55 AMG (R 230)
2003: CLK 55 AMG (C 209)
2004-től: SLK 55 AMG (R 171)
2006: CLK 63 AMG (C 209)
2008: SL 63 AMG (R 230)
2010: SLS AMG (C 197)

A korábbi Mercedes orvosi autók:

1996: C 36 AMG (W 202)
1997: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210)
1998-tól: C 55 AMG Estate (S 202)
2001-től: C 32 AMG Estate (S 203)
2004-től: C 55 AMG Estate (S 203)
2008-tól: C 63 AMG Estate (S 204)