Flavio Briatorét (középen) örökre eltiltották, Nelsinho Piquet-t (jobbra) nem szerződteti senki az életveszélyes csalás után. Az egész ügy haszonszerzőjére, Alonsóra viszont nem találtak terhelő bizonyítékot
Új balhé körvonalazódik a Forma-1-ben, a versenyek előtti teszteknél tartó csapatok nem győznek panaszkodni, hogy nem tapadnak az új gumiszállító, a Pirelli abroncsai. Vagyis veszélyesek. Volt már gumibotrány a szériában, amikor a 2005-ös indianapolisi nagydíjon csak hat autó mert "versenyezni" egymással, a többiek a bokszba bújtak.
Az akkori gumiszállító Michelin ugyanis - megdöbbentve a sportvilágot - bejelentette: abroncsaival nem lehet biztonságosan száguldani a pályán. Ennek megfelelően a felvezető kör után a mezőny többsége visszagurult a bokszba, és befejezte a futamot, csak a hat Bridgestone-gumis autó "versenyzett". Az amerikai közönség fütyült és tiltakozott a kabaré láttán, majd sörös és üdítős dobozokat hajigáltak a pályára.
A pályán keletkezett vélt vagy valós sérelmekért többször a bokszutcában vettek elégtételt a versenyzők. Az egykor bulldognak becézett Nigel Mansell az 1987-es Belga Nagydíjon viselte nehezen, amint összeütközött Ayrton Sennával. A brazil kiesett, de a verseny után Mansell volt a dühösebb, aki nekiugrott Sennának.
Pár évvel később már Senna adott egy pofont a fiatal Eddie Irvine bukósisakos fejére Szuzukában, de egyszer megpaskolta a fiatal Michael Schumachert is. Utóbbi 1998-ban tört ki magából, miután az esős pályán hátulról beleszáguldott David Coulthard jóval lassabb McLarenjébe. A verseny után - az őt visszafogni akaró mérnökét is lökdösve - nekiment volna a skótnak, de akkor már Jean Todt csapatfőnök mellett több ferraris állta útját.
Schumacher nem csak lökdösős balhékban volt benne. Máig vitatott, hogy a 2006-os monacói nagydíj edzésén szándékosan állt-e le a szűk Rascasse-kanyarban, hogy így akadályozza az utána következő Fernando Alonsót. A spanyoltól sem áll távol az ilyen manőver, ő saját csapattársának, Lewis Hamiltonnak tette tönkre az edzését a Hungaroring bokszutcájában 2007-ben. Hiába cserélték le a kerekeit, addig várakozott, amíg a brit már nem tudta elkezdeni a gyors körét.
A csapaton belüli konfliktus hónapokkal később újabb botrányt szült, a Forma-1 történetében először bukkant fel a rasszizmus. Alonso spanyol szurkolói helyeztek ki a következő szezon előtti egyik teszthelyszínen Hamiltont gyalázó feliratokat. Sőt, a Marca tudósítása szerint durván sértő rigmusokat ("puto negro" - buzi néger, "negro de mierda" - fekete szar) kiabáltak, és szeméttel dobálták a McLarent (vagyis Alonso egy évvel korábbi) autóját.
2007-ben egészen másfajta botrányba keveredett a McLaren. A sportág egyik legnagyobb - lelepleződött - kémkedési ügye egy hétköznapi fénymásolóból indult. Mike Coughlan főtervező 780 oldalnyi titkos Ferrari-dokumentumot kapott Nigel Stepneytől, az olaszok alkalmazottjától, amit a felesége egy Wokinghoz (a McLaren főhadiszállása) közeli bolt fénymásolójában sokszorosított. A másolás feltűnt egy alkalmazottnak, aki értesítette az illetékeseket. Több hónapnyi kínos nyomozás után óriási, százmillió dolláros büntetést kapott a patinás brit csapat. Ez több a kisebb istállók éves költségvetésénél.
"Ha ez igaz, a Forma-1 történetének legnagyobb botránya" - mondta Niki Lauda. Igaz volt. Mint kiderült, Flavio Briatore Renault-csapatfőnök szándékos balesetre utasította második számú pilótáját, az ifjabb Nelson Piquet-t a 2008-as szingapúri versenynek azon a pontján, amikor így az egyes számú pilótája, Alonso az élre kerülhetett.
A rendkívül veszélyes manőver bejött, Alonso győzött, de később kiderült a turpisság. Briatorét örökre eltiltották a Forma-1-től (azóta már járt futamon), a pont nélkül maradt Piquet nem kell egy csapatnak sem, viszont az egész ügy legnagyobb nyertese, Alonso büntetés nélkül megúszta. Sőt a győzelemért járó pontjait is megtartotta, holott Piquet szerint tudott a manipulációról.
A tavalyi év és a jelenleg végéhez közelítő holtszezon sem volt mentes a balhéktól. Az első helyért ment, csapattagok között zajlott, és tényleges ütközés lett a vége a Red Bull házi csatájának a Török Nagydíjon. A láthatóan gyorsabb Sebastian Vettel bebújt a bal oldali belső ívre csapattársa, az élen autózó Mark Webber mellé, ekkor azonban váratlanul jobbra húzódott, ezért összeütköztek. A csapattársát mutogatásával idiótának minősítő Vettel kiesett, holott a szakértők többsége őt hibáztatta. Az egyértelműen leggyorsabb Red Bull kettős győzelmet dobott el.
Hatalmas várakozás mellett tért vissza 2010-ben Michael Schumacher, év közben viszont olykor nehezen viselte az eredménytelenséget, amiből a Hungaroringen hajszál híján óriási karambol lett. Épp a tizedik helyen autózott, amikor a célegyenesben, bőven 250 kilométer/óra felett csaknem a falig szorította az őt előző Barrichellót. Utóbbi évekig a csapattársa volt korábban, ám Schumacher visszavonulása után nyilvánosan lebuzizta, és többször szidta őt. A németet megbüntették a manőverért.
Jelenleg sem lefutott meccs a két "Lotus-csapat" között a névhasználati vita
A holtszezonban két néven is összevesztek, sőt pereskedéssel fenyegetőztek a csapatok. Először az okozott problémát, hogy két istálló is sajátjaként kezdte kezelni a legendás Lotus nevet (Lotus Renault GP, Team Lotus). Aztán a Ferrarit fenyegette perrel a Ford, mivel új versenyautójának az F150 nevet adta, csakhogy ez az amerikai cég legnépszerűbb kisteherautójának a levédett márkajegye. "Megváltoztatjuk a nevet, nehogy valaki összekeverjen egy Forma-1-es autót és egy pickup-ot" - ironizált a végül nevet változtató Ferrari.